måndag 26 augusti 2013

Atia - Del 2

När jag fyllde 11, bjöd jag Luka på mitt födelsedagskalas. Vi hade inte träffats på 1 år och jag gick till hans skola för att ge en inbjudan. Tog mig ett tag att hitta honom men han var sig lik med sitt bruna hår och trasiga kläder. Luka hade inte direkt roligt på min fest för jag blev sur och sa saker jag inte borde ha gjort. Sen ringde han sin mamma och bad henne plocka upp honom tidigare. Sen ville inte han snacka med mig mer. Jag kom till hans skola flera gånger men varje gång jag såg honom så stack han iväg. Så, omogen som jag var, tyckte jag att allt var hans fel och att han kunde dra åt helvete för att han inte var någon bra vän.
När jag var 12, så förlorade Janalynn sin oskuld. Jag var så avundsjuk på henne så jag slog henne i flera veckor, och psykade henne. Hon blev verkligen rädd för mig och vågade inte göra något tillbaks. Killarna i klassen förlorade också oskulden ungefär då och jag tyckte det var jätteorättvist. Så kommer vi till den biten då jag träffade Enzo som var två år äldre än mig. Först skulle jag slå honom för att han var så stor, ja det var enda anledningen, och sen så blev det att jag aldrig gjorde det för att han var jättesnäll mot mig. Enzo började leta upp mig på rasterna, berätta konstant hur vacker jag var och att alla andra var idioter och han blev min första pojkvän. Och också killen jag förlorade oskulden till. Men bara tre dagar efter att vi hade haft sex så gjorde han slut med mig. Jag blev förkrossad för jag var så himla förälskad i honom. Under flera veckor kunde jag knappt gå till skolan för jag mådde så dåligt. Men jag lyckades komma över honom. Men jag hade förändrats. Enzo hade fått mig att förstå saker. Jag slogs inte mer om det inte behövdes och jag gav mig inte på oskyldiga. Några månader senare var också första gången jag blev våldtagen. Av Duardo, Faa’iq och Jago. Vi hade precis slutat skolan och jag hade varit i kapprummet och hämtat mina saker. Det var varmt ute och jag ville egentligen till stranden. Men Duardo stoppade mig och frågade om jag ville ta följe hem. Jag blev förvånad och sa ja, för jag trodde han var seriös, men när vi nådde skogen så kom Faa’iq och Jago, och Duardo började flörta med mig och knäppa upp min blus. Jag blev rädd, och sa åt honom att sluta, men han bara fortsatte och när jag började kämpa emot så kom Jago och började hålla fast mig. Detaljerna är inte så viktiga, men jag kom hem med blåmärken och jätteont i magen på kvällen. Pappa skällde på mig och mamma försökte få mig att berätta för henne. Men jag mest ignorerade dem och låste in mig på mitt rum.
I skolan sen så höll jag mig undan från Duardo och hans kompisar. Jag ville inte att något skulle hända igen eller ha med honom att göra över huvudtaget. Däremot försökte Enzo börja snacka med mig igen. Han ville ha en till chans. Jag hade fortfarande känslor för honom men han hade sårat mig så hårt så jag sa till honom att jag haft sex med tre andra sen vi gjort slut och var helt över honom. Sen började ryktena. Skolan blev värre igen. Innan hade de iaf låtit mig vara, för att de var rädda för mig och nu skrattade de åt mig och sa saker så fort jag gick förbi.
Sen började vi sjuan. Ny skola, nya vänner. Faa’iq hamnade i min klass medans Karim, Jago och Duardo hamnade i D. Jag funderade på o rymma, och hitta någon annanstans att ta vägen, så jag letade efter folk i andra städer och började snacka med dem på facebook. En tjej i klassen, Sandra, kom fram till mig en dag efter att ha hört ryktena om mig och började retas och hålla på. Ingen av dem visste mitt förflutna, och jag gick fram till Sandra och smällde till henne.

I åttan blev jag utkastad av pappa och var inte välkommen tillbaka. Kim i Göteborg tog emot mig i några månader då. Så jag missade väldigt mycket i skolan. Han skaffade ett jobb till mig så jag kunde sysselsätta mig under dagarna och när sommarlovet började så ringde mamma mig. Hon berättade att mina betyg och frånvaron gjort så jag skulle få gå om åttan. Så efter halva sommarlovet kom jag hem igen. Mamma och pappa blev jätteglada och kramade mig länge. Jag fick t.o.m. en helt egen dator som välkommen hem present. Så när skolan väl började så hamnade jag i en ny klass. Luka och jag snackade fortfarande inte och han hade börjat gymnasiet nu. Men i klassen fick jag faktiskt ett antal vänner. Lisa, Andreas, Hanna och Lindita. Men jag ville nog mest ha Luka tillbaks.
Luka gick ofta förbi skolan när han skulle hem, så vi såg varandra då och då, men han snackade inte med mig. Min syster Fatimah och han gick i samma klass och hon flörtade med honom väldigt mycket, vilket gjorde mig sur. Många av killarna på skolan flörtade med mig ist för att vara taskiga, och tjejerna höll sig undan från mig för det mesta. Jag började skolka väldigt mycket och jag kaxade mig mot pappa hemma. Det var en dag då pappa var skitsur för att jag varit i bråk och smällde till mig. Det var första gången jag slog tillbaka. Pappa blev så chockad så han bara stod där och stirrade medans jag skällde på honom ist. Sen efter det så gick han runt och var sur på mig hela tiden och pratade inte med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar